(Si) Longevitatea se invata!

Nota: Pentru a respecta Legea Drepturilor de Autor (Legea 8/1996), preluarea acestui articol total sau partial se va face cu link direct catre aceasta pagina, pastrand astfel sursa de provenienta si numele autorului. Orice preluare neautorizata reprezinta o incalcare a drepturior de autor!

(Si) Longevitatea se invata!

aifon ella 009

Sa iti cunosti nevoile corpului si sa iti cultivi constant obiceiuri sanatoase, aceasta este reteta unei vieti de calitate.

Sanatatea, in secolul in care traim, este un pisc la care poti ajunge doar daca esti atent la ceea ce pui zilnic in farfuria ta. Citandu-l pe Hipocrate, lasa mancarea sa-ti fie medicament. Longevitatea se invata, iar daca mai exista dubii te invit sa introduci (constient si eficient) in ritualul tau zilnic (cel putin) cateva dintre obiceiurile de mai jos:

 

  1. Fructele se servesc INTOTDEAUNA ca masa separata, cel mai bine dupa mese, pentru a evita fermentatiile. Pot fi servite ca mic dejun, sau ca masa de seara. Daca vei alege sa mananci fructele ca masa separata, iar dupa 30 minute vei servi altceva, vei vedea pe propriul corp efectele pozitive ale acestui obicei. Fructele constituie alimentul cu cel mai mare continut de apa (80-90%). Aceasta apa VIE vegetala este plina de vitamine, enzime, minerale, aminoacizi. Prin aceasta compozitie complexa, fructul ofera posibilitatea corpului sa se curete singur, daca bineinteles este consumat corect. De retinut este ca fructele nu “murdaresc” corpul, cum fac lactatele, nu lasa reziduri si sunt un valoros combustibil. Energia digerarii fructelor este foarte mica, nici un aliment nu se digera atat de usor.

Cea mai eficienta cale de a curata corpul de toxine este consumul de fructe: 5 fructe de sezon pe zi, corect consumate.

Yoga_diet

2. Incepe fiecare masa cu un aliment crud, viu, plin de enzime. Salatele de cruditati, legumele cu frunze verzi, muraturile, borsul, moarea de varza. Alimentele cu frunzele verzi sunt cheia sanatatii, nu le neglija.

3. Bea ceaiuri din plante. Chiar daca esti perfect sanatos, a consuma 2 ceaiuri de plante zilnic este o pretioasa adaugare la ritualul zilnic. Ceaiurile din plante sunt pline de antioxidanti ce opresc oxidarea colesterolului rau, scad trigliceridele, regleaza glicemia si micsoreaza inflamatiile.

Daca NU indulcesti ceaiurile din plante (asa cum obisnuim sa bem inainte fiecarei clase de yoga), acestea iti vor hidrata corpul si te vor energiza.

images

4. Sporeste raportul alcalinitate/aciditate la 75/25. O alimentatie sanatoasa presupune ca rata zilnica sa se compuna din fructe si legume 70-80%, si doar 30-20% altele (lactate, carne, grasimi, oua, cereale), care sunt acide. Legumele si fructele furnizeaza si substantele nutritive pentru prelucrarea celorlalte alimente.

Cruditatile sa depaseasca 50% din hrana. Stiu, suna utopic tinand cont ca aproape in fiecare zi suntem setati pe pilot automat, osciland de la un task la altul. Este de retinut ca un corp USOR alcalin este sanatos. Nu prea alcalin, nici foarte acid. Linia de mijloc, finul ECHILIBRU are aplicabilitate maxima in acest segment.

5. Nu neglija Q10. este o coenzima necesara pentru producere de energie in fiecare celula a corpului, si este totodata un puternic antioxidant. Doamnele cunosc ­čÖé

Pe masura ce trec anii, productia de Q10 scade, iar daca iei medicatie pentru scaderea colesterolului pierzi si mai multa coenzime Q10.

6. Foloseste condimente naturale. Pe langa faptul ca dau super gust mancarurilor, reprezinta o modalitate de a`ti spori sanatatea. Acestea sunt ierburi sau seminte din plante, uscate, concentrate si pline de antioxidanti. Nu trebuie decat sa le presari peste fiecare fel de mancare, si vei alimenta astfel corpul cu un impuls energetic deloc de neglijat.

condimente_shutterstock_14310451

7. Daca obisnuiesti sa stai mult pe scaun, la birou, masina, etc, fii constient de pozitia coloanei. Deschide pieptul, inhaleaza aer adanc, si indreapta spatele. Corecteaza-ti postura corporala de mai multe ori pe zi, obiceiul acesta te poate scuti de probelemele ce pot aparea din cauza posturii inadecvate a spatelui.

8. Interactioneaza des cu animalul de companie. Cainele, pisica, papagalul, pestii din acvariu (si lista poate continua), adauga ani buni vietii tale, exista numeroase studii stiintifice care atesta acest fapt. Dragostea neconditionata a animalelor de companie aduce numeroase beneficii, de la reducerea stresului si a presiunii sanguine, la cresterea cantitatii de┬á substan┼úe neurochimice cu efect pozitiv, dopamin─â ┼či serotonin─â. De asemenea, cei care au copii si┬á detin animale de companie, pe langa ca isi vor responsabiliza micutii din dotare si le asigura dezvoltarea emotionala,┬á prin simpla existenta a unui caine in sanul familie s-au inregistrat semnificativ mai pu┼úine probleme respiratorii ┼či infec┼úii ale urechii interne, si deci a unui sistem imunitar mult crescut, atesta un studiu recent facut in Finlanda.

De retinut ca un animal de companie nu este o jucarie de plus, ci va trebui tratat ca un mebru al familiei. Vine la pachet cu numeroase responsabilitati care trebuie luate in calcul inaintea achizitionarii acestuia. Insa cantarind atent beneficiile si asumandu-ti corect responsabilitatea, vei avea numai de castigat. Miau ­čÖé

ella aifon oct2014 473

9. Arunca plasticul. Componentele acestuia, precum bisfenolul A si ftalatii  intrerup functia glandulara si pot bloca functiile tiroidei, rezultand un risc crescut de obezitate, boli cardiace, cancere, prostata.

Ce e de facut? Utilizeaza sticla, portelanul sau inoxul pentru sticlele de apa, si evita-le cat poti pe cele de unica folosinta. Nu incalzi mancarea in vase de plastic si evita sa bei din ele bauturi fierbinti.

41E13iyWxxL

10. Acorda-ti un timp nuai pentru tine, in fiecare zi, minimum 15 minute. Respira profund si ritmic, mediteaza, gradinareste, roaga-te sau plimba-te in tacere, constient de tot ceea ce te inconjoara. Sunt activitati ce te conecteaza la sistemul nervos parasimpatic, si iti imbunatatesc sanatatea.

Concentrarea asupra respiratiei in practica rugaciunii, a meditatiei, sau pranayama, a demonstrat ca micsoreaza presiunea sanguina si cortizolul, imbunatateste functia imunitara, micsoreaza anomaliile ritmului cardiac, imbunatateste fluxul sanguin cerebral, si activeaza telomeraza, o enzima ce franeaza procesul de imbatranire.

index

 

11. Practica yoga, pilates sau jogging; orice forma de miscare este binevenita.

De ce militez pentru yoga? Ai AICI numeroase motive pentru a-ti face singur cadou o clasa de yoga.

aifon-iulie2015ella-490

Si fiindca suntem in perioada dinaintea sarbatorilor pascale, te  invit sa reflectezi asupra repaosului alimentar, in ideea ca postul nu se reduce doar la acest lucru.

Priveste postul ca pe un factor indispensabil al longevitatii. Prin postul corect aplicat deopotriva fizicului si mentalului, intri in rezonanta cu energiile subtile universale, in stransa comuniune cu Divinitatea. Stiind astfel ceea ce ai de facut, de ce intarzii in a-ti purifica trupul, mintea si spiritul?

 

Zile senine!

Love & light,

Ella.

Ella Miu

You cannot do yoga.Yoga is your natural state.What you can do are yoga exercises, which may reveal to you where you are resisting your natural state.

Nici un comentariu

Comentariul tau

error: